Wysokociśnieniowa pompa paliwowa wtryskowa została skonstruowana w celu wtryskiwania paliwa do cylindrów silnika typu diesel w odpowiednim momencie cyklu oraz z określonym ciśnieniem.
4 rady dotyczące pracy wysokociśnieniowej pompy paliwowej wtryskowej
- Co roku dokonuj diagnostyki pompy paliwowej wtryskowej przy pomocy specjalnego stojaka. Warto zauważyć, że pompa paliwowa wtryskowa to część wyjątkowo niezawodna, a jej okres użytkowania wynosi ponad 100 000 przejechanych kilometrów.
- Korzystaj wyłącznie z wysokiej jakości paliwa. Obecność w paliwie dodatków zawierających substancje cierne znacząco skracają okres użytkowania części.
- Dokonuj okresowej regulacji pompy paliwowej wtryskowej w stacji serwisowej.
- Dokonuj regularnego oczyszczania dysz oraz innych elementów układu paliwowego. Dane procedury powinny zostać powierzone profesjonalistom ze stacji serwisowej.
Awarie pompy paliwowej wtryskowej, ich przyczyny oraz oznaki
- Awaria zestawu tłoczków i cylindrów. Ich przyczyna może być różnoraka. Wpływ wilgoci na pompę prowadzi do zniszczenia jej ochronnej powłoki olejowej, co może prowadzić do zakleszczenia się zestawu tłoczków i cylindrów i odkształcenia się ich elementów. Dane części mogą ulec awarii wskutek wystąpienia pyłu lub innych obcych cząstek w paliwie. Oznaki mogą być następujące: niestabilna praca silnika, niemożliwość jego uruchomienia, niemożliwość osiągnięcia przez silnik określonej mocy, wystąpienie niespotykanych dotąd odgłosów w czasie jego pracy.
- Zakleszczenie się zaworu wtryskowego. Może się to przydarzyć w związku z niewykwalifikowanym montażem pompy, a także ze względu na ingerencję wewnątrz niej cząstek ciernych. Zakleszczenie może być także spowodowane przekrzywieniem zaworu względem jego gniazda lub korozję jego elementów. Awarię zaworu można zdiagnozować poprzez zbyt duże zużycie paliwa, niestabilną pracę silnika, pojawienie się dymu w gazach spalinowych. Dodatkowo w czasie pracy silnika mogą wystąpić uderzenia mechaniczne oraz silne wibracje.
- Uszkodzenie trzpienia tulei wielowypustowej pompy. Objawia się ono niewystarczającym dokręceniem nakrętki wałka rozrządu lub jest skutkiem zakleszczenia się zestawu tłoczków i cylindrów. Podczas danej awarii przerwane jest dostarczanie paliwa, co skutkuje zatrzymaniem się silnika.
- Zużycie się łożysk wałka rozrządu. Zazwyczaj spowodowane jest ono korzystaniem z zabrudzonego oleju silnikowego. W czasie danej awarii zostanie przerwany proces dostarczania paliwa, zmniejsza się moc silnika, a także pojawia dym w gazach spalinowych.
- Zatkanie się dysz wtryskiwacza. Można to zdiagnozować poprzez zabarwienie się gazów spalinowych na kolor czarny. Korzystanie z kiepskiej jakości paliwa to najbardziej powszechna przyczyna przyspieszonego zużycia się dysz.
Pompę paliwową wtryskową do swojego samochodu możesz zawsze kupić w sklepie internetowym Czesciauto24.pl. Dzięki naszemu wygodnemu interfejsowi i dobrze przemyślanemu katalogowi będziesz w stanie szybko i łatwo wybrać potrzebną Tobie samochodową część zamienną.
Praktyczne wskazówki na temat funkcjonowania, przyczyn awarii, diagnozowania usterek i interwałów wymiany
Dobierz Pompa wysokiego ciśnienia do