
Chłodnica wody do samochodu
-
Prosimy, wybrać pojazd.
Chłodnica wody dla innych producentów samochodów
Chłodnica wody do samochodów
Chłodnica wody
MosiądzKatalog Chłodnica cieczy od producenta
Wymienić część zamienną Chłodnica wody - uszkodzoną albo został osiągnięty limit stosowania! Dowiedzieć się przydatnej informacji o Chłodnica wody
Funkcje chłodnicy zależą od systemu, do jakiego ona należy. Na przykład, istnieją chłodnice do schładzania silnika lub oleju w układzie smarowania silnika, płynu w hydraulicznym wspomaganiu kierownicy, skrzyni biegów lub mechanizmie różnicowym. Dostępne s ą także chłodnice stosowane w wewnętrznych układach grzewczych. Większość nowoczesnych chłodnic wykonana jest z aluminium, gdyż jest ona bardzo powszechna jako surowiec naturalny. Jako płyn roboczy wykorzystywany jest płyn chłodzący lub olej. Pod kątem konstrukcyjnym chłodnice wykonana jest z rurek połączonych ze sobą płytkowymi lub pomarszczonymi żeberkami, dzięki czemu są znacznie bardziej wydajne w procesie chłodzenia. Zimne powietrze jest często dostarczane przez wentylatory elektryczne, a także przez wloty powietrza wbudowane w nadwoziu samochodu. Chłodnice olejowe posiadają specjalne turbulatory zwiększające przepływ powietrza. Osłona (grill) chłodnicy zazwyczaj chroni chłodnicę i zapobiega przed uderzeniem kamieniami oraz innymi przedmiotami.
Jeśli temperatura otoczenia jest niska, a silnik nie osiągnął jeszcze swojej temperatury roboczej, płyn chłodniczy przepływa w małym obiegu. W takim przypadku dolny wąż będzie zimny. Jeśli temperatura otoczenia nie jest niska, jest to oznaka:
- awarii termostatu;
- uszkodzonej pompy wody;
- korków powietrza lub nadmiernego brudu w systemie.
Zaprowadź swój samochód do serwisu, aby dokładniej określić przyczyny awarii.
Powietrze może przedostać się do wnętrza układu chłodzenia wskutek:
- poluzowanego mocowania korka zbiornika wyrównawczego;
- uszkodzonego zaworu korka chłodnicy;
- wycieków w rurach i przewodach wlotowych.
Korki powietrza mogą pojawić się także wskutek nieprawidłowego odpowietrzenia chłodnicy po wymianie płynu chłodniczego. Mogą być one także wynikiem nieszczelnej głowicy cylindrów lub zużytej uszczelki, co w obu przypadkach prowadzi do przedostania się gazów spalinowych do wnętrza układu chłodzenia.